söndag 30 augusti 2009

INNA DE YARD ALL-STARS INTERVIEW & JINGLE (WITH ME ALONG DEM)

Earl "Chinna" Smith (spelat med Bob Marley, Peter Tosh, Burning Spear, Black Uhuru, alla som vet nåt om reggae musker vet vem han är. Han är vad Sly & Robbie är för Bas och trummor i Gitarr väg. Hans bakgård spelas det in och alla legender nya som unga kommer dit och jammar kallas Inna De Yard var med I Papa Dee's Papa's Kappsäck. Alltid övat till dom spelningarna som funnits på youtube och fick DVD'n sen med The Congos e där, Leroy Horsemout Wallace, Flabba Holt alla e där. Perfekt o öva allt från Binghi trumma till Thunderbass, melodica, gitarr osv.
Och Cedric "Congo" Myton från The Congos som var med i Inna De Yard All-Stars gav mig sitt All Access Backstage kort och jag fick äran och träffa dom som inspirerar min musik Electric Acoustic Nyahbinghi stil...
Och dessutom att lyssna på dessa Elders musik o livsmässigt lärde dom mig mycket.

BIG UP till Cedric, Kiddus I, Chinna, Linval Thompson, McAnuff bröderna, Derajah, The Viceroys....Tack för allt... Här är interviews som reggaeville gjorde och Chinna bjöd in mig o sitta med...Min enda replik vart bortklippt + 5 min minst för Cedric kan prata =)...
Men det enda jag sa var när dom nämnde att dom var rädda för bla. Uppsala Polisen att påminna om hans Majestäts ord satta i sång av Bob Marley i låten War.
WE ARE CONFIDENT IN THE VICTORY OF GOOD OVER EVIL!!!

Så här är interview (till vänster) och en Jingel (Sång eller hälsning till hemsidan eller vad det är) där jag får Chanta med THE LEGENDS även om det bara är Chinna som en Maestro får och att CHANT INNA DE YARD hör min otroliga röst när I chantar med dom REGGAEVILLE
www.reggaeville.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar