fredag 1 januari 2010

SVENSK GJORDA ROOTS TONIC RIDDIM

Denna Riddim är gjord av Chilly aka. idag Kekke Kulcha som vart en riddim skiva...
Anthony B gjorde låten Can't Stop Me av den, Junior Kelly - Rasta Should Be Deeper.

Men en låt som imponerar mig på flera sätt är Queen Ifrica's version WIPE THE TEARS.

Med Toasting är så wicked Irie så det e svårt ibland tom. att tro att det är en Queen som sjunger...

Tycker inte om att lägga upp "hemmagjorda" videos med massa stillbilder så ni får nöja er med ett live klipp trots kvaliten.
Väljer såklart ett från Uppsala Reggae Festival 2009 som jag själv filmat faktiskt så det är ett kort klipp men man får med det bästa...


Så checka ROOTS TONIC RIDDIM det är fler godbitar än jag nämnde..

SUPPORT REGGAE MUSIC LIKE IT GO BUY IT!!!

1 kommentar:

  1. hur gör jag för att kontakta Kekke Kulcha? som proddat roots tonic?
    min mail.
    promminister@hotmail.com

    SvaraRadera